torsdag 25 september 2008

Vilket mörker

Underbar start på dagen, då det nästan exploderar i proppskåpet och ett mörker intar morgonen. Nu vet jag att jag har proppar någonstans, men var? Man borde ju ha en given plats men jag har ju inte behövt någon propp sedan jag flyttade hit. Alltså, inte en susning och där man kunde tyckas att jag borde ha lagt de, där var de naturligtvis inte.

Gnäll på döttrarna som inte såg att sätta på sminket, sur mamma som inte fick kaffe i rätt tid...

Tänk ibland är han rätt ute den där pappan. Han kom på studs och hade en hel hand full med proppar och vipps så var det ljust igen och kaffet kunde sättas på. Ungarna försvann och jag fick inget jobb idag heller... Det kommer nog bli en klen lön nästa månad, men jag kan ju bara ringa och fråga efter mer jobb....

Idag har jag sökt en ny tjänst som tilltalade och det vore ju själva .atan om jag inte skulle vara intressant för dem. Som sagt, rätt tid kommer väl så småningom....

Idag har jag fått pengar på kontot igen och det känns lättare livet konstigt nog. Ska iväg och handla lite + att jag ska köpa lite nya saker till mig själv. Måste hitta ett par nya gåskor som inte kostar 1000 kr eller kanske får de göra det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ha ha!! Det är alltid roligt att läsa här, pappa med handen full med proppar... tack, jag behövde fnissa lite.

Woman soup sa...

JenJen - *big smile*