onsdag 24 september 2008

Mammor vet

Mammor vet och känner när de ska komma. Kände mig ENSAM och ledsen igår och då ringde lilla mamma. Hon kom in på förmiddagen så jag gick med henne på stan för att handla en jacka och lite så till henne. Hon är ju nästan blind. men man märker inte det på hennes sätt att vara och det är ju inte lätt för andra människor att förstå att hon är det då. Det blir lite problem när hon ska använda sina betalkort o dyl då hon hela tiden frågar om hon gjort rätt och kassörerna pustar och stånkar nästan. Hon själv säger inget men idag slängde en personal till henne en blankett med uppmaning att fylla i och då fick jag gå in och säga att hon inte såg och att jag kunde fylla i den.

Vi var även och handlade lite mat till mig så nu känns denna dagen lättare också. I morgon får jag nya pengar. Lite ompyssling och kramar gjorde att jag känner mig bättre. Jag har väldigt svårt för att erkänna att jag just behöver det MEN mamma vet när hon ska rycka ut och det är jag otroligt glad för. Nästan så att jag kan börja gråta nu med tanke på att jag inte kommer ha henne så länge till.

Jag skulle vilja ut i skogen i eftermiddag men jag vill inte åka själv. Har skickat sms med lockelser men ingen har svarat. Det är så skönt väder ute med sol och allt. Jag hoppas att någon nappar och följer med. Jag vågar inte åka ut själv - sådan mes är jag. Det är roligare att ha sällskap.

Inga kommentarer: