måndag 29 september 2008

Jag skulle kunna övertalas - eller inte

Visst saknar jag vår katt. Det har gått nästan sju år och jag saknar det otroligt mycket att ha ett husdjur. Men jag tycker inte det är rätt att ha katter i lägenhet men jag vet att en del säger att de anpassar sig och trivs om de aldrig får vara ute MEN jag vill inte ha det så. Jag vill inte heller ha allt jobb som det medför. Men jag är väldigt sugen och det skulle nog vara lätt att få mig att smälta om jag nu fick se kattungarna som min lilla dotter har tjatat om i sådär tre veckor nu. "Mamma...mamma...åhhhh mamma du skulle smälta om du såg dem" Ja, jag vet att jag skulle smälta och det vore sååå mysigt. Hundtjatet har upphört och det är jag tacksam för. Men en katt kunde ju vara mysigt, men å andra sidan så krävs det mycket damsugning om man ska ha dem i lägenhet och kanske lite trasiga möbler. Kanske är det en katt vi behöver? Något att gulla med som alla älskar?

Inga kommentarer: