tisdag 23 september 2008

Kväll

Jag är trött, hela jag är trött, orkeslös och handlingsförlamad. Trött på syskontjabb och medling - jag lägger ner den biten. Sa just "slåss om det så löser det sig säkert" Jag vill vara ifred. Jag vill lyssna på musik utan att ha tjabb i öronen. Jag vill framför allt ha mina saker för mig och enbart för mig. Idag när jag skulle gå till jobbet så hade någon tagit mina gympaskor. Då tog jag ett par nyköpta vita märkesdojor som den lilla köpt och ni kan ju föreställa er livet när jag kom hem, rätt att det var hon som tagit mina. "Du kunde tagit några andra" NEJ så fan heller! Låt mina saker vara då !!!!!

Idag var en gräddfilsdag på jobbet. Fest med musik och vilken musik *s* Värre än YRROL! Kunde nästan inte hålla mig. Men det är härligt vad musik kan liva upp även de halvdöda...

I morgon ska jag nog inte jobba. Jag ska vara med mig, bara mig. Är pank och i morgon är dagen före tillskott i kassan så det är nästan vakum att vänta in pengarna. Här behövs köpas både mat och annat. På torsdag ska jag handla. Ska köpa mig något nytt att ha på mig till festen som jag ska på fredag. En förväntansfull fest dessutom *s* Förra var något utöver det vanliga och det är här den där frågan som ingen kommenterade kommer in "ska man förverkliga sina fantasier/drömmar" Vi får se.

Kanske kommer min älskade vän ner och stannar i helgen och jag hoppas verkligen det. Hela lilla familjen kommer i sådana fall och hälften bor hos oss. OSS den trevliga familjen som det bara verkar vara tjabb och gnabb hos.

Nu har visst en del fått fart när det uppdagades att jag inte tänkte ställa mig och göra pannkakor för att hon skulle se på TV. Nu steks det i köket - hon ska på utedag i morgon. (hade hunnit göra de i morgon på morgonen, men nu gör hon de ju själv) Varför får jag en gnutta dåligt samvete? Jag säger saker och så får jag dåligt samvete, det är inte bra. Men hon kan gott göra de själv....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låt na' steka pannkakor, det börja dotra min med för tre år sedan eller mer, det är bra, de lär sig. du är bra.

Anonym sa...

JenJen - Hon brukar steka pannkakor mm men igår handlade mer om att hon skulle titta på TV och jag var urless på dem bägge två.

Vad skönt att höra JAG ÄR BRA! =D

Du är också BRA ;-)