torsdag 25 september 2008

Åhhh vad kul!!!!


Det var evigheter sedan jag fick ett brev (som inte är räkning) med snigelposten. Det var en vän som bott utomlands i några år som skrev att han kommer till Sverige och gärna ville ta upp kontakten igen. Gud vad trevligt! (genast piggare)
Vi tappade kontakten av någon anledning och det känns ju superkul att få träffa honom igen. Han skulle bo i Karlskrona till en början i alla fall.
Vad trevligt och ovanligt det känns att få vanlig post. Förr i tiden skickade jag mycket brev och jag fick också mycket. Jag har en hel kartong full med brev som jag sparat. Varför jag sparat dem vet jag inte men det känns som om mycket av mitt liv finns i just de breven.
Jag är jättedålig själv på att skicka snigelpost, men ibland skickar jag iväg ett kort och det roliga är att det blir ju oftast mottaget med glädje.
Skickar du snigelpost Soppläsare? (ja, jag skulle gärna vilja att du svarar)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar sällan skicka post faktiskt. Dålig jag är va? Ha en skön torsdag kväll!

Anonym sa...

Jag älskar att skriva brev på fina brevpapper med en bra penna som vilar gott i handen. Om tiden är en bristvara får det bli skrivet på datorn men jag skriver ut och skickar som snigelpost. Det är kul att få brev också

Anonym sa...

Det var ett tag sedan, sen jag blev sjuk funkar mitt skrivande dåligt, så jag drar mig för det, men har jag ro coh tid runt mig så skriver jag gärna brev.

Woman soup sa...

Petra - Tack och jag tycker inte du är dålig! ;-)

Kaiza - vad duktig du är. Att hitta fina papper är kul. Förut letade jag alltid papper och köpte oftast handgjorda sådan och även tillverkade själv och gjorde med pressade blommor o dyl.

JenJen - lugn och ro....det kan vi längta efter ;-)