tisdag 2 september 2008

Det ordnar sig...

Men visst, lite dåligt samvete för att jag shoppat loss på tyg mm hade jag dock. Det är ju oansvarigt att inte ha koll på pengarna så att det räcker till mat. MEN det brukar ju ordna sig och helt plödsligt igår fick jag ett samtal om att jag hade en utbetalning som var försenad på hela fem tusen kronor - fantastiskt ! Allt brukar ju ordna sig, men nu ska jag vara lite mer försiktig.

Dottens rum är klart nu och kan tänka sig att hon var nöjd igår. Skickade pappan att köpa ett överkast och nu är allt på plats och klart. Hon får själv piffa med lite tavlor och annat plock som gör att det ser mysigt ut. Ska dock gå och köpa henne en CD spelare så hon kan spela musik.

En annan sak som jag inte vet hur jag ska göra är stora dotten som nu har kille. Jag vill inte att hon sover borta utan har sagt att han är välkommen att sova här. (det brukar ju vara övernattningar här) MEN jag fattar ju att det är för de vill kunna ha sex!!! Vi bor i en trea och detta är nytt för mig. Själv har jag ju inte sex när de är hemma. Jag känner mig obekväm med detta rätt att det är naturligast i världen. Det löser sig säkert... Öronproppar finns väl eller MP3...

Funderar skarpt på att ta en restresa. Det kunde fungera. Hittade resa för under tusenlappen och åker jag själv så behöver det ju inte kosta så mycket. Att bara lapa sol och ligga vid pool. Man kunde ju äta sparsamt när man är själv. En vecka utan att laga mat... Läsa, sova, samla ljus och tänka alla de där otänkta tankar som aldrig blir tänkta...

Idag är jag nog ledig, de har inte ringt än så idag får jag nog ta ett städtag här hemma för i morgon får jag besök på kvällen, så det vore väl på sin plats att ha det lite rent och snyggt.

I helgen funderade jag verkligen på att ringa min fd KK. Men jag hejdade mig. Det var ju inte lyckat sist utan det blev för många samtal efteråt. Ringde H för vi har inte pratat på hur länge som helst, vi kanske kunde? Han träffade en tjej för kanske ett halvår sedan och nu berättade han att han ska bli pappa. Tårarna rann på mig när han berättade, gud vad glad jag är för hans skull eller deras. Han kommer bli en jättebra pappa och det var underbart att höra stoltheten i rösten när han berättade.

Nähe, nu ska soppan sätta fart och få lite fint omkring sig.

Inga kommentarer: