måndag 29 september 2008

Märkeskläder

Pigg, piggelin idag =D Fick upp tidigt och jobbade fram till kl 13, lagom tid att sluta. Tvättstugan var ledig så jag hann med nästan all tvätt OCH till min dotters stora glädje så hade jag köpt en stor stek som jag gjorde i gryta med katrinplommon, äpplen, lök, persilja mm. Hon älskar kött och just sådant kött som är mört och gott. Alltså, idag var middagen både trevlig och uppskattad och då är det ju t o m kul att laga.

Nu har jag skakat och kvar är disk (jodå, bägge försvann mätta och belåtna) och att lägga in tvätten - ve och fasa vad tråkigt. I morgon har jag fått jobbtid så det blev som jag tänkt för denna månaden är jag rädd att inte timmarna räcker till. Men allt ordnar sig *smile*

Skrev förut att dottern hade köpt en jacka för 399 kr och när vi bytt och gick därifrån så hade jag betalt en annan jacka för 1300 kr (på rea!!!). Vissa saker vet jag inte hur de kan lura mig? Men nu var det så att hon fick en jacka förra året som hon absolut inte kunde ha detta året för det var inte "hennes stil" längre. Denna jackan sålde jag på nätet och fick nästan 800 kr för den. Men visst är det bra då att köpa märkeskläder på REA? Man kan ju uppenbarligen hålla sig med sådana priser OM andrahandsvärdet är så högt. I praktiken så fick jag ju bara lägga en hundring mellan. Ja, ja....någon klok röst inne i huvudet säger att jag kunde gjort så och köpt något annat mer nödvändigt men å andra sidan kan jag ju sälja denna jackan vi köpte i år, nästa år - soppfilosofi ;-)

Inga kommentarer: