måndag 22 september 2008

Kommentarer - tack! ;-)

Har funderat på en sak som många gör. När man träffar någon ny kille/man och så säger de att de är t ex 48 år men känner sig som 20. Jaha, säger jag då och blir väldigt konfunderad över att just fått upplysningen - igen!

Varför säger man så? Vad vill de förmedla?

Kan man inte vara 48 år och om man nu är barnslig eller ung i sinnet så kommer väl det att visa sig ändå på personens personlighet. Är det så i Sverige att man inte kan vara ung i sinnet vid 50 utan att man måste påpeka det? Att säga detta gör att jag backar minst 15 steg och kliar mig i huvudet över vad de menar eller vad de vill förmedla.

Någon som förstår vad jag menar? Du soppläsare - har du något svar på detta?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror helt enkelt att de har åldersnoja.

Woman soup sa...

Kajza - kan så vara...
Men vad jag inte förstår är att de inte förstår att det isåfall låter - patetiskt