söndag 14 september 2008

Missbedömning

Två filmer senare och denna helgen är snart slut och det är jag glad för. Jag är ju ganska trött om kvällarna men ikväll måste jag hålla mig vaken för i morgon ska jag jobba min första natt och det ska bli lite spännande och se om jag passar för det.

Det har varit en OK helg rätt att den inte blev som jag egentligen önskade mig. Men vad blir det? PMSsvackan är slut och jag kan se allt i ett annat perspektiv och jag vet nu att jag har en sk vän som bara snackar massa skit. Jag har tänkt att jag skulle skaffa mig en egen uppfattning men den håller inte heller och det tog både energi och lång tid att komma fram till. Egentligen är jag väl både ledsen och besviken över att jag hade fel, men det är ingenting jag kan göra något åt.

Många foton har det blivit och det har varit härligt att vara ute och gå i Karlskrona. Idag fick jag en sådan där härlig pratstund samtidigt. Jag skakar varje dag och nu har jag ökat frekvensen så att jag tar ut mig mer. Egentligen hatar jag att kämpa, men det är ok då det inte är så lång stund. Det är t o m så att jag längtar till jag ska göra det nästa gång... Denna veckan ska jag börja simma också, ska bara kolla upp tiderna. Jag simmade ganska mycket för "några" år sedan, så jag hoppas att jag tycker det är roligt, för det är en förutsättning.

Någon svampskog blev det inte denna helgen heller, så nästa helg vill jag absolut ut och se om jag hittar några små svampar. Vill bara ha sällskap också, gillar inte att vara i skogen själv. Några barn får jag inte med mig och de jag har frågat har väl inte varit så förtjusta i förslaget. Förstår inte det, det är så rogivande och luktar så otroligt gott och när man går där bland mossa och träd så är det ett öronbedövande lugn som sänker sig - jag älskar att gå i skogen. (fikan är inte så dum heller - helst äggsmörgåsar och starkt kaffe)

Fan vad jag avskyr att ha fel!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svampskog blev det inte heller för mig, men jag hade ändå turen att hitta en handfull kantareller när jag var ute och promenerade igår kväll. Det blev nästan en och en halv matsked kantarellhack att blanda ner i omelettsmeten. Mums.
:-)



....så du skulle vilja ha en naken kock i ditt kök...? ;-)

Woman soup sa...

Mr Harold - Klart jag skulle vilja!!!

Omelett med kantareller låter gott. Själv tänker jag mig en grov smörgås med smörstekta....