söndag 28 september 2008

Fransk löksill

En söndag passerade med bara jobb. Elva timmar närmare bestämt. Efter en sådan dag är man glad när man får åka hem.

Det verkar som om håravfallet börjar minska mitt ihärdiga tablettintag av diverse miniraler, örter och vitaminer kanske har hjälpt. I fredags vågade jag mig på en hårfärgning och det känns lite fräschare. Nya hårjox för 300 kr. Men helt klar är att jag har hormonförändringar. Igår trode jag inte att jag var klok. Jag beter mig som om jag vore gravid eller så gjorde jag inte då men man hör ju historier. Jag blev supersugen på löksill. Men detta finns ju inte. Jag brukar aldrig bli sugen på inlagd sill sådär. Kan tycka det är supergott på jul osv när mamma har gjort inläggningar men det har aldrig hänt att jag blivit det när jag gått i en affär. Summan av kardemumman blev att istället för att laga mat så åt jag 2 grova knäck med ägg och fransk inlagd sill - och så gott. Men vad är det för fel på mig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jomen löksill finns väl? Jag tror att den till och med säljs av ABBA om man nu inte lägger in den själv. Löksill, kokt färskpotatis, gräddfil med finhackad gräslök och en skiva rökt lax, det är min sommartallrik! ;-)

Woman soup sa...

Mr Harold - här är en som skriver som hon tänker och meningen "men det finns ju inte" var alltså en tanke om att jag är "osann" eller "att jag inte är klok" eller....a jag vet inte.... Jag gick utanför mitt egna mönster helt enkelt med att bli sugen på löksill...men gott var det =D

Får väl kika in hos dig och se om man kan uppdatera sig ;-) Provocerad blir man inte längre *skratt*