onsdag 17 september 2008

Ny stadsdel


En kall förmiddag att promenera i, skulle behövt vantar innan man fick upp värmen. 10 000 steg blev det i alla fall.
En ny stadsdel på Saltö vid hamnen. Förut låg fryshus mm. Det kostar att bo där kan man lugnt konstatera. Nu har det börjat pratas om att man ska flytta fiskhamnen. Klart att det luktar fisk när man har fiskindustri där, men kunde de inte räkna ut det från början?
Det ligger en liten fiskaffär som jag brukar handla i ibland. Favoriten denna sommaren har varit chillimarinerad och även vitlöksmarinead makrill - musms! T o m mina barn gillar att handla där.
En annan sak som man kan reflektera över är att husen skulle målas i olika nyanser gult... Jag tycker det ser ut som samma gula nyans. Hade man valt en blandad färgskala hade det inte sett så komplext ut - kan jag tycka OCH jag tycker ju för det mesta =D

Inga kommentarer: