lördag 27 september 2008

Nya galoscher


eller vad de nu heter... gummikänga kanske? Med mycket övertalning (för idag var jag seg vill jag lova) kom vi överens om att skogen väntade på oss i eftermiddagen. Jag behövde inte ta med någonting mer än mig själv och det var jag glad för. Men mina gummistövlar har fått fötter och kanske behövde någon dem för jag kan inte hitta dem varken hemma eller på landet. En snabb sväng förbi skoaffär och det blev dessa röda och barnsligt söta galoscher för 199 kronor - taget. Man måste ju ha bra på fötterna när man är i skogen. Jag gillar inte att gå i gympadojor eller så.
Vi åkte idag på ett annat håll och det pratades mycket i bilen om både det ena och andra. Ventilerade i korsdrag kan man säga. Vi kom till en riktigt gamal skog som var otroligt fin med insjö och trollskog MEN inte en svamp så långt ögat nådde. Mig gjorde det inget för jag hade nog inte haft lust att sitta och rensa ikväll. Vi var ute många timmar och så blev jag bjuden på god lunch vid en sjö med eftermiddagssol - härligt vackert. Soppa, knäcke och lagred ost - det var väldigt gott. Var som var roligt var att när vi var där inne i mörkaste trollskogen så kom det en motorcykel och det var en kompis vi kände, ibland blir man förvånad...
Var och handlade lite mat och fyllde på med tvättmedel och annat som sinat. När jag kom hem vid sjutiden så var det tyst här hemma. Jag är själv ikväll och barnen är hos mormor för jag tycker att de gott kan vara där lite både för sällskapet och att de inte är hos sin pappa något.
Gårdagens fest var trevlig men vi lämnade den och gick ut på pubarna istället. Mycket folk ute. Väntade på att den stora dottern och jag skulle gå hem vid samma tid men då stängde hon av telefonen. Hem gick jag själv och när hon inte kom vid avtalad tid kl 01 så blev jag först förbannad och när klockan var 2.30 kunde jag knapt andas av oro. Jag fick klä på mig och gå upp på stan och där på torget såg jag henne från långt håll ila. Hon var uppriktigt ledsen för hon hade somnat hos kompisen. Jaja....jag blev lättad men jag kunde inte diskutera med henne då, för adrenalinet var på top. Jag kunde inte heller sova så ett nattligt samtal blev resultatet av det.

Inga kommentarer: