måndag 22 september 2008

Mysig helg

En trevlig helg med många aktiviteter. I fredags hade vi spelkväll och det är alltid lika trevligt och roligt. God mat och sedan satte spelen fart och vi höll på in i natten. Många skratt blev det och det är roligt och se hur vi är olika. En del har verkligen vinnarinstinkt medans andra som jag mest har roligt och struntar egentligen i om jag förlorar bara jag har roligt.

Någon sovmorgon blev det dock inte för det var fotbollsmatch och det är ju skönt att vara uppe och ute tidigt men sängen hade varit skön att stanna kvar i. Det var kul att se matchen och solen tittade fram också. In till stan och bytte jackan dottern hade köpt för 399 kr, vet inte hur hon bär sig åt men när vi gick därifrån så hade vi lagt undan en jacka för 1300 kr. Hem och skövlade så att dotterns nattgäster kunde komma in. Sdan hjälptes vi faktiskt åt att laga mat och få till det. Filmer hyrdes och skålar fylldes och sedan gick jag ut. Träffade några vänner och gick på Mamma Mia för andra gången - underbar film. Efter det så gick vi hem till mig och fixade lite mat och drack vin. Som tur var var köket ledigt =D Jättetrevligt med väldigt udda samtal och rätt som det var så kunde vi sitta i sofforna när ungdomarna drog sig tillbaka. Tända ljus och djupa samtal och änglakorten drogs. Mycket mysigt och när de gick så stupade jag isäng med tron om att få sova ostört....

Sov till halv tio och det kändes verkligen skönt. Stekte ägg och gjorde äggsmörgåsar och andra smörgåsar, kokte kaffe och packade fikakorg och sedan bar det iväg för att hämta upp skogsmullarna som jag övertalat kvällen före att de skulle följa med och plocka svamp. Iväg bar det till djupa skogar och till min lycka så hittade vi alla svamp och glädjen var stor och vad är inte godare än att sitta i skogsdoft med mossiga stenar runt i en solglänta och äta äggsmörgås? Mums! Jag har tydligen funnit några att plocka med för de ville hemskt gärna följa med igen =D

Idag tvättdag och tur är väl det för det svämmar över med tvätt i badrummet - allt är som vanligt med andra ord....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du haft en strålande helg =)

Anonym sa...

I år var det en underbar svampsäsong! Njöt också av tillvaron i några minuter på en mossig sten igår. Härligt att andas ibland! ;-)

Woman soup sa...

Petra - japp och jag hoppas din har varit bra också ;-)

Mr Harold - Fantastiskt när man sitter där nästan så att man inte tror det är sant. Nu har jag smörstekt kantareller och hällt på lite grädde och så lagt på en grov smörgås. Fantastiskt gott!