tisdag 9 september 2008

Motigt

Ja, just nu är jag inte nöjd. Jag har skrattat för lite och div problem med dottern verkar inte lösa sig som jag trott. Jag känner att jag jobbat för mycket och när jag äntligen är ledig så känns det inte bra heller.

Något i lördags gjorde mig ledsen. Jag brukar alltid tycka det är skönt att vara själv. Få ta en bok och krypa ner under filt, tänka tankar klart utan avbrott för "mamma" osv. MEN i lördags så hade jag haft tre olika besök här under dagen + varit med dottern på stan för inköp av jeans. På kvällen när det var "bara" jag här så tände jag ljus och skulle mysa. Här var städat och jag hade både fått och köpt fina blommor på torget, så det var inget som behövdes fixas med utan jag kunde bara njuta av att just få koppla av. Vad händer? Nästan deppig. Själv och det var inte det minsta mysigt, kände oro över att ligga där i soffan och någon bok eller film lockade inte. Skrämmande! Jag som alltid brukar gilla att vara själv, vad har hänt?

Jag kände mig ENSAM och då kom nästa känsla av ledsamhet och tristess.... *suck*

Har jag ändrat mig eller är det för här alltid är massa som kommer att jag har vant mig vid att inte vara själv?

Är jag desperat behov av en man i min närhet?

Idag är inte en bättre dag då mensen formligen forsar ut och egentligen borde jag nog söka hjälp men finns den orken? Jag är säkert i övergång för min mamma var bara lite över 40 år så jag är ganska säker på det. Håret trillar av som när man ammade och jag har i två månader åtit Blutsaft, silica och div zink och andra tabletter för att få bukt med det. Som tur är har jag en ganska stor kaluffs som det inte märks mer än om man tittar i badkaret efter en dusch...

Minsta dottern är lycklig och det är härligt att se. Hon fick värsta cyklen av sin pappa, så nu cyklar hon gladeligen 3 mil på en dag. Där är det inget motstånd till träning. Hon tränar i princip varje dag och har två sporter hon går in för.

Jag har nu bestämt mig för att prova jobba natt med början nästa vecka. Tanken är att jag ska tjäna lite mer pengar på det sättet för då kan jag jobba en del dagtid utöver. Ska se om det fungerar. För övrigt så ska jag läsa på distans så jag kan få upp lönen också.

Igår var jag på föräldramöte i gymnasieskolan - helt ny värld att sätta sig in i. Jag hoppas verkligen att dottern klarar trycket. Hon är otroligt duktig och har valt helt själv - mycket plugga lär det bli och mamman kommer inte kunna hjälpa till något, förutom några kurser och ämnen på 50p.

Lika bra att duscha och iväg......jobb...jobb....jobbb..... inte positiv idag, inte....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla du... det där med ensamhetsbehovet, det går nog upp och ner, jag har det samma. Njöt helt plötsligt inte alls. ett tag. nu gör jag det igen. Och med din mens, brukar det vara så? Min är niagara då och då, ibnad bara småskvätt, det sista är nästan värre, då går man ju bara och väntar.

Woman soup sa...

JenJen - Inte alltid men ofta nu för tiden. Det värsta är håret och deppet som följer med när man har det.

Men idag är en bättre dag och det är över =D

Soppkram!