måndag 29 september 2008

Alla bebisar är perfekta

Jag fortsätter väl att babbla här i brist på annat. Borde väl egentligen gå och lägga mig men det är mycket som far runt i huvudet. Av en händelse så stannade jag vid TVen då dottern tittade på ett program om kvinnor som köpte dockor och behandlade dem som riktiga barn. Jag får ett sting i hjärtat när jag ser sådana som missar det stora i livet med att just få barn. Det ger ju en ny dimension på livet och självdistans. Det som var sorgligt var väl att en av "mammorna" var ute efter perfekta barnet och det uppfyllde dockorna. Varför är det ingen som berättat för henne att ALLA barn är perfekta? Inget klegg, inget bajs och absolut inget skrik - det var perfekt för henne. Då kan jag känna att det kanske är ordnat så att hon inte är lämpad som "riktig" mamma med just de kraven och självcentreringen? Eller är det väl bara en dålig förklaring för att ta itu med problemet. Det som är ännu mer sorgligt kan jag tycka är att det finns miljoner barn därute utan föräldrar och kärlek och så finns människor som hellre öser kärlek och pengar på en docka istället för att hjälpa behövande riktiga barn - världen är sjuk, helt klart.

Inga kommentarer: