fredag 16 januari 2009

Vänner

Känns bra i hjärtat idag. Att veta att man har vänner som bryr sig när det är kris och kris var det igår. Psykisk helt utmattad var jag, men varför orkar jag inte dra nu men det handlade naturligtvis om den stora dottern på sjukhuset och allt annat runt i kring. Även hopplösheten att ännu en gång stå utan pengar och ett tomt kylskåp och dotter på väg hem...

En del förstår direkt och eftersom jag inte svarade på vännen i storstans sms så fick jag påfyllning på min telefon. En lättnad eftersom jag har behövt ringa sjukhuset osv. Idag kom pappa och gav mig 600 kr till mat, en annan kompis sms:ade att hon varit och lagt 200 kr i min brevlåda och en tredje gav mig en hundralapp till hårfärg (så jag känner mig fin till dejten)

Alltså idag känns väldigt mycket bättre än igår. Kylskåpet är fullt, håret kan färgas, dotter är hemma från sjukhuset, stöket har rättat till sig här hemma, men är inte färdigt, tvätten är ren, vad mer?

Jo, efter gårdagens sågning av dejten så fick jag ändra mig när jag sovit bort en bit av tröttheten och oron. Han ÄR fin och efter två timmars prat kunde jag somna med ett leende. I morse kom ett sms om restaurangbesök och bio. Inte störande alls, utan med slutordet "när du känner att du har tid" Han är alltså lyhörd av vad jag försökte förmedla igår och det känns kanonbra, så nu har jag allt lite pirr igen OCH lite dåligt samvete över vad jag för stunden tänkte och skrev igår...

Nu ska julgardinen i köket ner så det blir lite ljusare där.

Ha en trevlig helg du soppläsare ;))

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka goda människor! Det där med telefonen imponerade riktigt på mig! Grattis! Kramar

Woman soup sa...

Ja, riktigt goda vänner och det är tur att de finns i mitt liv.

Hon som fixade telefonen har gjort att mitt liv ser ut som det gör just nu annars hade jag fortfarande varit mycket skuldsatt och de utan att kräva någonting mer än vänskap tillbaka =))

En dag kan jag nog göra något riktigt bra tillbaka hoppas jag.

Soppkram!

Woman soup sa...

Glömde.... Got2b - välkommen till soppbloggen =))