tisdag 13 januari 2009

Hur dum får man vara?

Skrev ju att Xet träffat kvinna. Det tycker jag bara är bra. Men hur dum i huvét är han? Till saken hör att han inte tillbringat någon tid mer än läxläsning och två rundor till Göteborg varav en var jag med på åtta år. Inte en semester eller lov - nada. De har försökt fråga om de inte kan göra saker men han "bara jobbar" I år åkte han t o m iväg hela sommaren för att jobba så de såg honom inte ens. Några extra tillskott till mat eller annat bidrog han INTE med.

Alltså barnen har frågat, nästan tiggt om att de ska göra något med honom, men han har inte nappat på det. NU..... förklarar han att han ska jobba mindre. Den lilla frågade varför han kunde jobba mindre nu? Alltså, hon kunde få honom att jobba mindre MEN INTE hans egna barn. Och nu ska han visa henne hur god kontakt han har med dem och de är lojala. Den lilla sa att hon nog hade match då han ville hon skulle dit och visa upp sig. Säg det då så får de väl gå på matchen tyckte jag. Men mamma.... du vet ju att jag inte kan säga det? Ja, jag vet men du borde prova men det är inte nödvändigt om du känner att du inte kan. Iband skulle man vilja vara en fluga på väggen...stackars mina barn. Jag undrar hur de reagera när han kör familjetalksracet... Det var väl därför de fick varsin dator i julklapp....

Inga kommentarer: