söndag 4 januari 2009

Äntligen lite snö


Jag gillar när det kommer snö. Allt blir så mycket ljusare och nu när jag gick hem i natten ligger staden nästan som i bomull. Allt ljud blir dovare och det känns friskare i luften och framförallt ljusare. I dag blev det ingen längre promenad men jag hann falla som en fura när dotter och jag skulle gå och handla lite. Jag landade mjukt och visst känns det pinsamt när man faller sådär pladask. Jag hann inte ens förbereda mig på fallet för det var som om någon slagit väck fötterna och på en sekund låg jag där i snön. =D
I morgon ska vi vara ute mycket och jag ska gå runt hela ön ute hos mina föräldrar. Mysigt är det och när väninnan och jag pratade idag när vi satt på cafét så kom jag på att jag har nog varit mest förälska eller nykär när det är vinter.... hmm har alltid trott att det varit på sommaren men så är det inte. Jag tycker det är romantiskt med snö. Men inte att skotta då försår du väl?
De år det varit snö och vi bodde i hus så brukade vi bygga snöskulpturer (oftast djur) och sedan färgade vi dem med karamellfärg i sprutflaska - superkul. Jag skulle nog kunna tänka mig vintersemester om jag bara hade pengar...
Kvällen ikäll var jättemysig och min dotter lagade middag till oss pladdrande vänner. En runda på puben och man kunde konstatera att folk säkert firat tillräckligt för där var inte många. Jaja... alla har ju inte jobbat som jag...
Idag blev jag färdig med ämne 2 så nu ligger jag nog bra till i min planering. Men då har jag inte överblick än hur mycket det är jag ska göra de närmsta dagarna *pusst* Men i morgon är utedag - helt klart =D
Natti

Inga kommentarer: