tisdag 6 januari 2009

Sol och bad

Visst, vad är inte skönare än att sola och bada när det är svinkallt ute? (jaja...jag vet en sak till...) Alltså idag när vi vaknade så åt vi en brunch alla tre vid bordet. Alla fick sina önskemål uppfyllda om den perfekta frukosten så det stektes bacon, ägg, kokta ägg, sill, varm choklad + vispgrädde, vaniljfil, leverpastej med egen ilagd ättiksgurka, starkt kaffe, mörkt bröd, franska, knäcke.... oj vad det donades och alla åt sitt och det blev en trevlig stund. Efteråt spelade vi lite kort men sedan försvann den stora. Men hon var med en timme i alla fall och det får man vara glad åt...

Vi pratade igår och kanske, kanske...jag kan ju inte ge upp hoppet om henne, rätt att det kändes väldigt jobbigt i förrgår. Jag fick ny förhoppning efter ett bra samtal igår. Vi fick även hjälp med hennes dator, så då blev hon lite lugnare. Killens mobil strejkade så nu har de bara internet som kommunikationsväg (big suck)

Hon skulle inte med på någonting idag så då fick hon vara hemma för vi tänkte göra något ändå... Vad? Sol och bad i vinterkylan skulle inte skada och så fick det bli. Superskön eftermiddag med ångbastu, bad och så solade vi solarium =) kändes riktigt härligt och lyxigt. Nu ska jag gå dit en dag i veckan har jag bestämt.

Facebook - jag har ju inte förstått detta. Till vilken nytta? OK, man kan hitta gamla vänner. Men hur lätt är det? Min kompis har tjatat och tjatat att jag ska skaffa en sida och nu har hon gjort mig en sida där, så nu får jag väl se hur det blir. Annars är jag ju nöjd med att blogga. Har nog inget större behov av vänner där... eller? Kanske kan det bli kul om det dyker upp någon man inte tänkt på... vi får väl se...

Snart ska vi äntligen gå och se "Australia" dotra och kanske några andra om de vill. En riktigt mysdag blev detta och jag känner mig gladare än igår kan jag säga =))

Inga kommentarer: