fredag 2 januari 2009

2008 i frågor

Knyckte denna listan från Hondjuret

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Arbetat i vården.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga tror jag...
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, man "H" blir det snart...
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, men några har ju dött på jobbet och delvis så står de mig nära för jag har lätt att ta till mig människor...
5. Vilka länder besökte du? I drömmarnas land var många besök men IRL så höll jag mig i Sverige även i år. Hoppas det kan ändras detta året.
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Högre lön så jag kan leva på den och en man att älska såklart.
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? Inget datum men april minns jag...*pusst*
8. Vad var din största framgång 2008? Jag flyttade, fick jobb, börjat studera och naturligtvis att någon betalade alla mina skulder.
9. Största misstaget? Inget jag kommer ihåg
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nepp
11. Bästa köpet? Kommer inte på något...
12. Vad spenderade du mest pengar på? Hyra och mat
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Min älskade vän och mina döttrar. (ja - bägge två)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Gotthard
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Försöker vara glad för det mesta, men visst blev 2008 ett lyft.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat och älskat
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Bråkat med dotter.
18. Hur tillbringade du julen? Med min familj och Xet
19. Blev du kär i år? Kär i kärleken med facit i hand...
20. Hur många one night stands? Noll (får skärpa mig)
21. Favoritprogram på TV? Inga
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Jag "hatar" aldrig. Möjligtvis Försäkringskassan
23. Bästa boken du läste i år? Tusen strålande solar, av Khaled Hosseini .
24. Största musikaliska upptäckten? Gotthard
25. Något du önskade dig och fick? Skuldfri, flytta, jobb
26. Något du önskade dig men inte fick? Någon man att älska
27. Årets bästa film? Mamma Mia, Sex and the City.... oj jag kommer inte på just nu...
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Jobbade (midsommarafton) och fyllde 45 år =D
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Jag har ingen stil.
31. Vad fick dig att må bra? Mycket, att komma på banan igen med jobb och flytt mm. Att jag har så många vänner som verkligen är vänner. Att mitt nuvarande jobb har gett mig så mycket och att jag har kunnat ge.
32. Vilken kändis var du mest sugen på? Hmmm Depp såklart
33. Vem saknade du? Han som jag vill älska
34. De bästa nya människorna du träffade? Många, men alla mina små gamlingar ligger nog främst och så har jag träffat många nya då jag varit ute lite mer...
35. Bästa stunderna? har absolut varit för få.... Men att ha pengar på kontot och kunnat köpa mat är en skön känsla.

1 kommentar:

hondjuret sa...

Visst är det underbart att ha lön, när man levt på minimum länge!
Jag är helt förundrad varje gång jag går och handlar och inser att jag faktiskt k a n köpa den juicen, eller det brödet som är g o d a s t och inte bara det billigaste!!!