söndag 25 januari 2009

Fest i sikte

En helg som passerade utan en enda höjdpunkt, vad det nu innebär? Jag har jobbat, ätit och sovit. Det var nog så jag ville ha det denna helgen. Dotter och jag har kollat på handboll och idag gjorde hon frukost och kom in med - väldigt uppskattat =)

Idag har jag gjort nästan ingenting, mer än fått lite ordning och bakat småbullar som väninnan uppskattade då hon kom över och fikade. Jag gjorde pyttesemlor med kardemumma som var ca två-tre tuggor stora och ibland är det ju gott att låta sig njutas även av sådant.

Stor dotter har inte hört av sig mer än via sms då hon passade på att skriva "idiot" som slutkläm på det sista. Det var när jag inte tänkte utföra de saker hon ville att jag skulle göra (packa hennes restrerande glömda saker) som det kom så jag lär väl få vänta på att han ska reflektera över sitt beteende. Pappan har inte heller svarat så han har väl inte varit hemma... Mormor har däremot full koll och det är min räddning för att jag ska kunna hålla min linje och vara bestämd. Mormor som för övrigt har sin stora dag idag, men som inte behaga vara hemma. Tack för det, orkar inte med stora tillställningar just nu... Ska klura ut vad jag ska bjuda ut henne på... Det är lite svårt eftersom hon nästan är blind, men humor och glädje har hon så det brukar gå bra.

Hon har för övrigt fått nya hjälpmedel som hon ville jag skulle komma och titta på. Hon kan nu läsa lite med hjälp av en förstoringsmaskin. Hon är annars väldigt flitig på att låna och köpa ljudböcker men hon har alltid läst böcker och det är nog livskvalité för henne att ha möjlighet att fortsätta fast det tar evig tid...

Vi skrattade idag väninnan när hon var här. Vi gick igenom mina fotoalbum för vi ska snart på 80-talsfest och vi skulle kolla in kläderna och få tips! Herregud vad kul att se tillbaka och vad roligt livet var på ett naivit sätt. Killar, kläder, dans och resor var det som gällde för min del största delen av 80-talet. Jag skulle inte kunna ha kläder från den tiden då jag blivit så mycket mer =) har nog bara ett klädesplagg sparat och det är en svart lång skinnkappa med axelvaddar som jag hade höga svarta stövlar till och minikjol...vojne...vojne... får nog bege mig till secondhandaffär och köpa något.... Jag hade en stor kartong med plastsmycken i alla dess färger men den har jag slängt =( Får väl tänka lite kreativt så fixar det sig säkert, det ska bli roligt att dansa i alla fall...

Inga kommentarer: