lördag 10 januari 2009

Runka med kateter

Vad tog denna dagen vägen? Har dock varit ute idag rätt att vädret var väldigt tråkigt och grått. Var stel i kroppen av att ha sovit minst 12 timmar *suck* Det var nog behövligt för idag kände jag mig pigg, utvilad och har ingen oro i kroppen. Tänkte jag skulle sett Lets Dance igår men jag hann bara se första dansen före jag knoppade in där i soffan.

Idag kom det på tal om sexlust. Jag har väl inte så stor vetskap men efter att ha jobbat med äldre så vet jag ju att den inte upphör om man underhåller den.... Jag har väl inte kommit i kontakt så många gånger med just deras lust och hur de tillfredställer sig. "Kalle" (påhittat namn) som är över 90 år låg och kollad under täcket hela dagen. Varje gång jag var där inne eller gick förbi så tittade han oskyldigt upp med rosor på kinderna *ler* Jag tänkte väl att han bara låg och pillade lite, men sedan skulle jag tömma hans kateter och då var det mindre kul. Stackarn hade dragit så att han var ganska blodig. Jag fick tvätta och göra rent och jag sa försiktigt att det var nog inte så bra om det blev blod... När jag tvättat så gick jag och hämtade glidmedel och smörjde in slangen och så det räckte på snoppen också. Gissa om han blev nöjd? Tog upp ämnet med ordinarie personal hur de brukar göra? "Jasså, är han igång igen, förstår inte varför de behöver göra det" Alltså personalen kände till det men uppenbarligen så tycker de att de ska strunta i sina lustar. Ska man det för man är 90 år? Jag tycker inte det och jag tycker det borde pratas om det mer. Som det är nu får man bara höra eländet som blivit efter, med utdragna katetrar, blod mm. Ibland förstår jag ingenting hur man kan jobba med människor och inte se hela deras livsbild?

Själv vill jag få orgasm hela mitt levande liv ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart Kalle ska få ha sin lust i behåll!!!