torsdag 1 januari 2009

Öppen bok

Här är jag nu 2009 och har ingenting att skriva. Jag har ingen lust att skriva men ändå så måste jag. Du soppläsare kan sluta läsa här för det kommer bara bli dravel - inget nytt under solen alltiså.

Att avge nyårslöfte är inget för mig, heller inte i år. Bajstrött är vad jag är i ordets fulla mening. Har jobbat mig igenom ytterligare en högtidshelg. Men visst var det mysigt att komma hem i gårkväll och den lilla dotra gjort festmåltid och det var inte så lite heller. Hon hade fixat massor till oss två. God sallad med krispiga bönstjälkar och mycket mer däri. Hasselbackspotatis och så hade hon köpt oxfile och stekt perfekt, så det var lite rött. Sedan sken hon som en sol åt efterrätten, hon är familjens godisgris och här hade hon inte sparat på krutet. Men med omsorg så att mamman också skulle få gotta sig. Hon bar in två stora skålar med sprakande tomtebloss och det var chokladpudding i botten, sedan hade hon gjort en jättegod fruktsallad med hasselnötter och ovan någon grädde med smak och överst på toppen en phyllis. Vilken kanonduktig dotter jag har =D Hon hade dukat och tänt ljus och klätt sig fin. Där på andra sidan bordet satt jag... OK jag duschar alltid när jag jobbat men jag kan ju inte påstå att jag piffade mig men efter lite mys med prat i soffan så tog vi på oss och gick ner till Fisktorget där stadens fyrverkeri går av stapeln och vilekt fyrverkeri. Jag ångrar inte en sekund att vi tog oss dit det var fantastiskt och vi gick nästan berusade därifrån av upplevelsen och vi skrattade gott åt att vi var skiträdda och tog omvägar för det smälldes rejält mellan husen och ingen av oss ville komma i närheten. Väl hemma var jag inte trött längre och då satte naturligtvis hjärnan igång med att "tänk om du försover dig" Alltså...jag skulle ju vara på jobbet kl 7 idag och det var omöjligt att sova.

Inte en tanke på vare sig liv eller löften bara ett snurr av tankar.... och jag saknar att ha någon bredvid mig - så är det.

Min lilla mamma ringde inatt från sin nya mobil och det var när jag precis kommit i dvala för sömn *s* Rolig min mamma. Hon var hur pigg som helst mitt i natten. Hon blev jätteglad för sin julklapp från mig, som var en mobil för synskadade och uppenbart så har hon även lärt sig ringa *ler* Men inte att svara - för jag ringde henne tidigare på kvällen och då svarade hon inte... Egentligen hoppades jag nog på att någon mer skulle ringa, men det var det inte...

I morgon är jag själv här och nu är jag ledig tills nästa röda dag. Jag har fått upp pulsen och idag när jag gick igenom mina inlämningsuppgifter kom den där lilla paniken över mig, så i morgon blir en dag fördjupad i böckerna och så har jag den efterlängtade tvättstugan också. Torsdag och fredag blir det plugga av så jag kan koppla av och gå med ut på lördag.

Fick lite pengar över och var och köpte en "router" till dotterns förtjusning. Nu kan hon surfa fritt på sitt rum och även titta på film i sin nya bärbara dator som hon fick av pappan i julklapp. Kunde koppla den själv men klarade naturligtvis inte av att göra allt fullt ut. Ringde till en vän och han kom hit och hjälpte mig. Känner inte honom egentligen men tycker väldigt mycket om honom - men det förstår han nog inte och jag tänker inte förtydliga mig mer heller....

"H" har hört av sig och nu är det snart dags att bli pappa. Han är ju inte så talför, men vi pratade nästan en timme. Skulle nog blivit kurator eller något.... Han kommer alltid finnas som vän och jag tycker mycket om honom och tror att det kommer gå bra för dem. Att jag saknar sexet vi hade är ingenting jag förnekar men det är över, det måste vara det.

Snarare är det väl så att jag behöver något nytt som passar mig i den livssituation jag är i nu - någon självständig som låter mig leva - för leva ska jag snart. Affimerar ju för fullt *s*

Hoppas på att min stora dotter kommer i morgon, saknar henne något fruktansvärt men det är väl bara att vänta ut tills hon kommer. Pratar dock med henne varje dag och det känns som om vi kan få en bättre kommunikation.

Natti

1 kommentar:

hondjuret sa...

Vilken gullig dotter du har! Så fint hon hade gjort!
=)