torsdag 22 januari 2009

Flyta bort en stund

Efter gårdagens pluggande så hann jag lämna in mina uppgifter i tid, trots att jag var ganska låg. Pratade med Xet igår och ibland förstår han att han bara ska lyssna och ta in det jag säger för det blev ett bra samtal. Det är ju trots allt sin pappa hon bor hos och jag hoppas väl att han inser vad han bör göra för henne. Det jag kan trösta mig med är ju att hon är duktig i skolan och är trevlig mot alla förutom mig. Jag vet varför det är just mig hon är arg på och det är för att hon vet att hon har tryggheten här. Men det hjälper inte mig eftersom jag inte orkar ta mer. Jag har inte kunnat sova på två nätter för tankarna snurrar och det är jag inte van vid. Det är då man skulle vilja ha någon bredvid sig...

Gårdagens besök med dotter på romeskt varmbad blev mumma för både kropp och själ. Dotter och jag var själva där och att bara lägga sig i det varma badet och flyta omkring för en stund var så härligt. Sedan körde dotter nästan en timmes vattengympa med mig medans hon gick igenom sina två prov hon skulle ha idag. Efter ångbastu och ytterligare pratstund i badet var vi nöjda och det känns ju otroligt att få vara där själva i två timmar. Vi delade en soltid också, det skadar ju inte att få liiiite färg på kroppen, fast egentligen tror jag inte det är så bra... Men just nu känns allt bra som gör att man känner avkoppling. Brunt fläsk är finare ;) som dotter sa...

Idag ska jag till skolan och träffa mina kurskamrater - det blir kul...

1 kommentar:

Anonym sa...

Så underbart det där lät! Ligger gipsad sen jag fick foten ur led igår så jag kan ju inte lägga mig i bubbelbadet som ingår i huset jag hyr... Men sola ska jag tamigden göra så fort jag orkar hoppa ut härifrån.