lördag 18 oktober 2008

Luktar gott


Vad gör man en lördagskväll då? Jo, man kan t ex baka, dricka ett glas vin till ljudet av dansbandsprogram på TV. Så är det här i sopphålan ikväll. Bakar och tycker det är ganska kul. Jag har inte bakat bröd på länge, så det är ganska kul och kan man dricka ett glas vin därtill så blir det ju lite guldkant. Men det där med dansband vet jag inte hur jag fick till. Jo, det var nog så att dottern satte på det där nya dansbandsprogrammet och ropade på mig och är det något jag inte brukar gilla så är det just sådan musik. Men allt är väl till för att man ska vidga sina gränser och det var ju ganska kul att ha det i bakgrunden när man ståhejar i köket =D

Egentligen skulle ju jag vilja lära mig dansa lite mer "vuxet/styrdans" MEN jag har aldrig haft någon som velat följa med mig på någon danskurs OCH soppan är här ganska feg för jag vågar inte anmäla mig själv och gå dit. Alltså, det är något jag skulle vilja göra framöver - lära mig dansa lite mer på riktigt.

Här luktar gott. Två grova limpor är färdiga, med mycket frö och nötter i. Nu ska jag sätta in en plåt ciabattabröd och det har jag inte bakat förut. Det har jäst i 2,5 timma nu och kanske blir de inte bra, för jag har bytt ut till lite mer nyttigt mjöl.

Dagen har varit bra och vi har varit i skärgården nästan hela dagen men vädret var inte det bästa men luft och mat fick vi i alla fall. Skönt att vara ledig och jag hoppas jag är det i morgon också för då väntar nog svamparna.... Om man nu vågar det i dessa älgtider?

Inga kommentarer: