lördag 4 oktober 2008

Ledig lördag

Pigg lördag. Var uppe redan vid 7-tiden och duschade för att åka med dottern på match. Vi skulle köra ca 15 mil och jag kan lugnt påstå att jag inte var så glad över att lägga hela dagen på hennes aktivitet + kostnaden för bensinen. Det ordnade sig så att ungarna gick in i övriga bilar så jag behövde inte följa med. Får ett sting av dåligt samvete att jag backar om det finns chans, men det är min enda lediga dag och det finns ju lite att pyssla med här hemma.

I går hade stora dottern ny kille här och en kompis till mig kom över också. Vi hade riktigt trevligt och maten blev god. Fick lite beslutsångest vad jag skulle laga som var glutenfritt men när jag hittade en hel hylla i affären med både pasta, bröd och mjöl och lite annat blev det lättare. Jag gjorde kycklinglasagn och den blev riktigt god. (har lagat det en gång förut)

Stannade i morse vid torget på vägen hem och köpte blommor och grönsaker så nu klarar vi oss en vecka minst. Otroligt billigt med grönsaker där. Jag fick två fyllda kassar för endast 100 kr och då var där mycket. Tomater, gurka, purjo, palstenacka, persilja, potatis, rödbetor, kålrot, rädisor, citron, röd- och gul lök, morötter och äpplen.

Inga kommentarer: