måndag 6 oktober 2008

Delade känslor

Ledig dag och vad gör jag då? Jo, ingenting som borde göras. Jag är ganska trött och kanske lite deppig också just nu. Den stora dottern var sjuk idag så vi letade bland filmer och hittade "Unfaithful" med Richard Gere och Diane Lane. Så soppdotter och jag i varsin hörna av soffan och med blandade känslor tittade vi oss igenom denna film. Många erotiskt laddade scener men allt togs över i ångest och hur livet kan vända.

Solen lyser och nu vill jag gå ut, dottern är bättre och hon ska iväg på sin kurs snart, så jag tror jag ska ringa någon för lite promenad i solen. Men vad är det som tar emot? Mycket antagligen för jag känner en oro i kroppen och egentligen är jag ledsen. För vad? Jag har inte rätt energi helt enkelt. Jag har inte ork att just nu att vända det. Hur svårt kan det vara att sätta sig med "rätt" tankar så glädjen kommer tillbaka? Kanske en promenad och frisk luft kan lyfta mig - hoppas det.

Inga kommentarer: