måndag 27 oktober 2008

Mååååndag

Oj så trött jag kände mig idag. Har jobbat dubbelt nu ganska länge och det känns i kroppen och på humöret. Att det alltid finns kärringar som man inte går ihop med är vardagsmat nuförtiden, men det brukar inte bita på mig. Idag vid fikan blev jag drenerad på energi igen, så jag tog första bästa lilla tant och begav mig ut i solskenet istället och det var befriande att få lite sol.

Fick även min lön idag och det var den lägsta hitentills. Alltså inga utsvävningar denna månaden och sedan kan vi ju lägga till att FK inte betalar det som jag har rätt till så då blir det som det blir. Var på AF idag och fyllde på nytt i och vi försökte verkligen göra det rätt denna gången. Det roliga är att personalen på AF förstår lika lite hur man fyller i rätt och det i sig kan man ju ifrågasätta då de ska ta över FKs blanketter... Han på AF var supertrevlig och när jag gick därifrån så kändes livet lite roligare.

Räknade ihop mina timmar denna månaden och det kommer bli kanonbra att få nästan dubbel lön nästa månad - I like =D Soppungarna kanske kan få en liten julklapp.... Eller så kan mamman få en liten weekend? Något kul ska det bli i alla fall.

Här är TYST och det är såååå skönt. Här har varit full rulle från i fredags med övernattande skrattande fjortisar. Gud vad de skrattar, fnittrar och flamsar. Själv tycker jag ju det är underbart att just skratta, men nu har jag äntligen förstått min kompis mamma som blev irriterad över vårt flams på den tiden.... Jag sa inget för jag blev själv lite konfunderad över att jag blev trött på att höra dem - har jag blivit kärring var ju första tanken, men det hoppas jag verkligen inte. Nu njuter jag i alla fall över tystnaden och jag har betalt alla mina räkningar och även om jag fick lite pengar denna månaden så kommer det att ordna sig - toppenliv med andra ord.

På fredag kommer min älskling och vi ska ut och ha kul. En hel drös med tjejer, det ska verkligen bli kul och jag ser fram mot det. Ska gå och titta i morgon om jag kan köpa mig något kul... OCH så måste jag STÄDA, TVÄTTA och fixa till det här i soppskålen....

Nu ska jag ut på kvällspromenad så jag får lite luft, det kan behövas...

1 kommentar:

Anonym sa...

Övernattande fjortisar... jo jag tackar! Hade tre i natt, somande två...