onsdag 29 oktober 2008

En gudagåva


Inget är så gott som att dricka kall mjölk. När man får klunka ner den kalla mjölken i halsen OCH då gärna direkt från förpackningen. (ve och fasa) Visst det har funnits perioder då jag inte längre drack mjölk, men de har varit korta och jag vet nu att jag alltid kommer att dricka mjölk om jag känner för det. Det är så fantastiskt gott. Annars dricker jag vatten och gärna vanligt kyld smaksatt av någon frukt eller grönsak. Det står alltid en kanna i kylen. Bubbelvatten köper jag bara någon gång i veckan om vi ska ha lite mysigare. Mitt första avbrott av dagligt intag av mjölk var vid femårsåldern då jag fick halsfluss och mamma förbjöd alla kalla drycker och när doktorn äntligen kom på hembesök så beordrade han mamma att ge mig kall mjölk omgående - ingen fara. Då visste jag också att mjölk var livet *ler*
Antagligen så kommer mjölk inte vara drycken som intas de kommande dagarna och det ska bli riktigt roligt =D

Inga kommentarer: