lördag 25 oktober 2008

Blodtryckshöjande

Jag avskyr att ha kontakt med Försäkringskassan!

Om staten vill ha tips på hur de skulle kunna spar 3/4 av kostnaden och ändå öka kundnyttan - ja då är jag villig att upplysa er om detta.

Någon mer trög, trångsynt organisation finns inte. Alla man pratar med har ju samma erfarenhet, har inte hört någon som tycker att något går smidigt på det stället.

Hur jävla svårt kan det vara att göra blanketter FÖR de som ska fylla i dem OCH göra de förståliga så att FK slipper skicka 5 brev per ärende OM samma sak bara för att blanketterna är obegripliga att fylla i rätt.

Idag lördag blev jag uppringd. Jodå, nu jobbar de på lördagar tydligen. Jag frågade kvinnan om det inte var någon som hade funderat på att utforma blanketterna för användarna så de slapp att skicka med vändande post 5 ggr och därtill får man lägga till telefonköerna och att bli t ex uppring en lördag vid varje tillfälle man ska ha kontakt med dem. Man kan ju lätt tro att man är dum i huvudet för nu har jag fyllt i samma blankett i 6 månader och ändå lyckas jag göra fel. Kvinnan upplyste mig om att de flesta blir fel inskickade!!? Men varför i helvete förändras inte blanketterna då? Det skulle spara människors tid, hälsa och statens pengar.

Jag har kontakt med FK i tre ärenden... bostadsbidrag (har lagt ner det då jag inte orkar mer...), underhållsbidrag (minst 10 brev sedan jag flyttade...) och så aktivitetsstödet som jag lämnar varje månad (satans blankettj..el!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade Fk-möte häromdagen, Fk-tant med viktig min bertättar att hon NOGA läst igeom ALLT ommig mig och säger lite ögtravande bekymrat att nu är det verkligen dags att göra en försäkringsmedicinsk utredning... Jag tappade hakan, sen sa jag 'du menar en sådan ni köpte in i somras som jag var på, som ni fått en 20-sidig info tillbakasänd om mig, där så gott som alla som var inblandade sa samma sak: det var vansinne att skicka dit mig i det skicka jag var och att terapeutiska åtgärder genast bör sättas in...
Viktig min försvann och ersattes med Fientlig Inställning istället.... *big suck*

Woman soup sa...

JenJen

De är ju inte kloka!!!! Bra att du står på dig.

Soppkram!