tisdag 14 oktober 2008

Ledig dag

Ledig var ordet. Känns skönt att vara ledig mitt i veckan. Var och uträttade lite ärenden och mötte lilla mamma sedan. Vi fikade och så var vi och handlade lite bebiskläder. Herregud, vad roligt det är att gå och pilla på små bebiskläder. Det var ju evigheter sedan jag var på de avdelningarna och förhoppningsvis så dröjer det innan det blir aktuellt i denna familjen. Vi köpte lite 70-talsinspirerande kläder i brunt och rosa - så sött att man nästan dör av längtan till att få hålla ett litet knyte i famnen igen. Absolut det mest fantastiska i livet när man fick sina barn.

Nog om det. Vi var och fikade och var även och handlade ett nytt överkast till dottern. Ibland är det bra att vänta. Åhlens hade 50% rea på det överkast hon sett ut så nu kostade det 400 kr och det är väl vad jag har råd att ge. Men hon har inte fått det för hon höll inte avtalet om tid idag heller rätt att det var igår vi pratade. Men tydligheten måste vara tydligare så att hon vet exakt vad vi bestämt, så nu är kl 22 spikat vardagskvällar.

Lilla mamma var pigg och vi hade några jättemysiga timmar på stan. Jag var och provade glasögon också. Hittade inte rätt bågar bara. Har hittat ett par jättesnygga Eva Attlingbågar på nätet men naturligtvis så var det inte en båge som var lik dem. Jag vill INTE ha några bågar som är smala och fyrkantiga som de flesta människor går omkring med. De jag vill ha är i ljust beige plast, nästan som hudfärg som inte syns så väl och med en form som är mjuk. Det som förvånar mig är priset, det är ju uppenbart att priset har gått ner. Mina glas skulle bara kosta 2500 + båge. När jag köpte glasögon sist så kostade mina 7 tusen så jag hade väntat mig högre än det. Positivt till tusen =D Soppan har ju en gång i tiden jobbat hos Optiker i huvudstaden och har faktiskt en liten låda med absolut oslagbara bågar genom tiderna...

I morgon ska jag jobba ett mastodontpass så på morgonen har jag bestämt med en kompis att vi ska promenera runt staden. Fick inte klarhet i utbildningen heller idag när jag var på AF, men den börjar inte förrän i januari så det är ingen panik.

Ikväll fick jag samtal från en vän som jag inte träffat på länge och det var riktigt trevligt. Vi har haft ganska många mysiga stunder förut.... Ja,ja.."här och nu" så får vi väl se. Jag orkar inte tänka på män längre, det tar för mycket energi. Den som vill ge fjärilar i magen igen, får nog jobba lite för det...

Nu till en nybäddad säng och en natt med förhoppningsvis härliga drömmar....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis som du tycker jag att det är besvärligt att hitta rätt bågar när man är hos optikern. Glasögonmodet skiftar så otroligt raskt, så ens favoriter är försvunna.

Woman soup sa...

God morgon Mr Harold!

Det är otroligt enkelriktat mode när det gäller glasögon och det skiljer väl sig från övriga modevärlden?

Hur länge ska vi vänta på bloggfavokalsongmodet? *s*

Ha en bra dag!