söndag 12 oktober 2008

...

En söndag får vara min helg. För idag var jag ledig. När vaknar man då? Jo, tänkte jag skulle vakna sådär vid 9-tiden MEN kl 5 hade jag försökt få stopp på drömmen jag hade minst fyra gånger utan resultat. Det var ingen njutningsfull dröm, snarare tvärtom så det enda var att gå upp och jag vaknade och var uppe en timme sedan kröp jag ner igen och den kom inte tillbaka. Lustigt vad man kan få till drömmar...

Vid 9-tiden kom minsta dottern och hon låg och skrev ord på min rygg (mmmm) ryggpill/kli är något soppan gillar :-) Vi låg och pratade som vi inte gjort på länge och sedan gick vi upp och åt en god frukost för att sedan göra oss i ordning för matchen. Idag kunde vi gå dit, eller rättare sagt hon cyklade och jag gick - härligt väder. Denna veckan har jag inte varit ute mycket känns det som.

Väl hemma igen så var det dags för middag och jag passade på att bjuda hem han som fixade min dator. Mycket trevlig eftermiddag och god mat (Kreolsk gryta och kesoostkaka med färska hallon) Sedan tittade vi på Mångalen då en annan kompis inte sett den. En av mina favoritfilmer är det nog. Den stora dottern kom hem och det var inte så muntert OCH kommunikationen är bruten tills hon kommer till mig. Denna gången har hon gått över gränsen OCH mormor är medlaren som tydligen fått henne att inse att hon inte kan hålla på så här (hon ringde mig också) om vi ska respektera henne som vuxen (som hon vill vara) Tur att vi båda har lilla mamma för henne är det ingen som säger emot... Antagligen kommer hon i morgon och vi får prata ut och jag hoppas att det är sista omgången av sådant gräl. Det enda jag kan säga är att det suuuuger så jävla mycket att jag inte orkar med henne. Mitt sms löd i lördags på väg till jobbet "Jag kommer alltid älska dig villkorslöst, men ikväll ger jag fan i var du sover" och det gjorde jag OCH hon kom inte hem heller. Fast hon hade skrivet en lapp var hon var....

Efter disk och lite skakning så återvände jag till soffan och tittade på Pretty Woman för femtielfte gången. Min älskade vän ringde och kanske de kommer ner och stannar några dagar då det är lov. Då ska vi ha kvastfest =D

När morgondagen är bearbetad och utredd så tror jag nog livet kommer kännas lite lättare igen. Det var härligt att känna sig ledig idag i alla fall och homornerna verkar ha kommit i bättre balans och håret verkar som om det slutat eller det är inte så mycket håravfall längre så visst - livet går nog vidare med positiv inriktning igen =D Allt kan bara bli bättre!

Sov gott soppläsare och hoppas du får en bra måndag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du också haft en bra måndag? Min har varit skaplig :) Kram