söndag 22 februari 2009

Mitt lilla hjärta

Eftersom jag mått som jag gjort de senaste dagarna hade jag inte stora förhoppningar för dagen heller. Vi körde och hämtade stora dottern och var och handlade lite på vägen hem. Vi hade det riktigt trevligt. Vi har alla varit i köket och det var riktigt roligt att laga mat. Vi pratade massor och jag fick höra det hon ville berätta om sin resa osv.

Det bästa av allt och som bevisar att hon ville göra mig glad är att hon kom med en CD-skiva och sa att hon bränt ner musik som hon trode jag gillade. Hon hade ansträngt sig för att göra mig glad OCH det kändes som en vändning. Förut hade vi musiken ihop som en gemensam länk men sedan bröt hon allt och lyssnade bara på sådant hon visste att jag fick hjärnsläpp av... Denna CD var jättebra och hon hade plockat ihop musik som jag verkligen gillade OCH som hon egentligen inte visste om att jag gillade. Jag blev hur glad som helst, detta kommer gå framåt och vi kommer hitta tillbaka.... Det värmer i hjärtat och jag har otroligt mycket kärlek till henne.

Har kommit på en annan sak också. Det var igår när min väninna berättade om en händelse med en vän till henne som inte gick så bra... Då säger hon "hon visste inte vilken vän hon hade fått - jag hade gjort allt för henne" De där orden landande fint i mig. Det är nog här skon klämmer för mig. Jag kan inte släppa tanken på att "han" inte ger mig en chans att visa att jag är en sann vän....

Hoppas din helg varit bra du soppläsare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så underbart när de kommer tillbaka...