tisdag 24 februari 2009

Liten tant på fel plats

Jag väntade en dag extra med att hämta bilen på verkstaden. När jag väl kom dit och han började berätta vad de gjort UTÖVER det som stod i besiktningsanmärkningen satte jag fingrarna i öronen. Han skrattade gott och trode inte att jag menade allvar, jag vill inte höra sa jag för jag har inte en krona mer än vad vi kommit överens om och därmed punkt. När jag lyssnat i alla fall så skulle det kosta 800 kr extra OCH det finns inte för mig just nu då jag redan lagt ut 2700 kr på bilskrället och det på en månad. Alltså jag har sålt, trixat och fixat för att få ihop de jävla pengarna till bilskrället.

Nu kanske du tycker att jag kan vara utan bil och det skulle jag gärna vara om det inte vore för jobbet för de vägrar ju av någon anledning mig vara i stan, så jag måste köra och det går inte bussar på helger och kvällar OCH jag har inte tänkt bli beroende av någon som ska hämta mig - det händer inte. Så vad göra? Jag föreslår något olämpligt (haha..inte sexuella tjänster om nu någon skulle få tanken) utan något mer papperslöst, så nu är allt fixat och det blev 200 kr mer än vad jag räknat med och det får väl gå. Den gick även genom ombesiktningen, så nu kan jag förhoppningsvis köra ett år till.

På fredag är det kalas och nu har jag även varit och handlat det som ska bjudas på. Det är inte klokt vad jag har fixat pengar denna månaden, jag är nästan impad av mig själv. Nu återstår bara ett paket och.......städning. Känner jag mig så väntar jag med detta tills dagen före så jag kan stressa ordentligt, det är då jag lever och får saker gjorda. Men lite har jag ju bättrat mig eftersom jag har det ätbara klart och även har varit och beställt tårtor mm. Xet skulle betala tårtan och eftersom han inte lär baka, så beställde jag lite annat också =))

Liten tant på fel plats var en liten krökt dam med käpp (observera inte rollator och det är ju ovanligt i dessa rollatortider) Mitt på stora vägen vid en rondell stod hon och hade jag kunnat stannat så hade jag nog gjort det och kört henne. Men det roliga var när jag tittade i backspegeln och då såg jag silluetten av henne och hon sprang över vägen nästan som på reklamfilm eller tecknat... Vist är det härligt när de är företagsamma *s* Det borde ju gå bussar som slussade dem till köpcentrumen... eller det kanske finns...

Nu är det lika bra att jag diskar lite...liten mamma är på väg MED rollator.

Inga kommentarer: