tisdag 24 februari 2009

Grattis

Men visst är det kul att hon äntligen får gifta sig...om över ett år. Herregud hur är detta möjligt i dagens Sverige? Jag har aldrig tagit ställning till om jag är för eller mot monarkin utan bara har åsikter. Visst är det säkert bra för Sverige och att kungaparet har gjort bra representation för oss men å andra sidan kanske någon annan hade gjort ett lika bra jobb...

Jag har hela tiden tyckt att Victoria fått utstå mycket och hon trillade ju emellan för några år sedan och inte klarade pressen som det blev på henne. Ja, jag tycker synd om henne.

Att hon nu ska få gifta sig och att regeringen och pappan ska godkänna detta är tillräckligt för att jag ska förkasta det hela. Hur kan vi tillåta detta i ett jämställt, modernt Sverige som ska ge bra signaler ut i världen om självständighet, demokrati osv ...

Ang Daniel så är det väl på tiden att de får in nya gener i familjen med tanke på både det ena och andra. Han pratade mycket bra i radion. Däremot kan jag för mitt liv inte förstå att Drottning Silvia inte lärt sig prata utan brytning - det är ju nästan patetiskt att vi kräver detta på andra håll i samhället men när det gäller dem som har alla förutstättningar för att just lyckas med detta OCH borde som Sveriges främsta dam arbetat med detta.

Hörde att Daniel inte kan vara entreprenör när han blivit prins mm utan de på radion förutsatte att han skulle lägga allt sådant åt sidan. Då är min fråga.... ska han bara vara bredvid...hemmapappa så småning om....bara vara prins...

Idag kan jag önska dem all lycka och jag menar det verkligen. Jag tycker bara det är synd att de inte får vara vanliga och odla sin kärlek i ett jämställt, demokratiskt Sverige år 2009.

Jag är redan trött för tänk att vi ska höra spekulationer, tidningar, nyheter...historier i ett och ett halvt år...man kommer ju nästan kräkas på det....

Inga kommentarer: