söndag 15 februari 2009

Hela jag vibrerar

...fast då inte av det kanske första tanken slår dig utan av en jävla ilska och max irritation. Det är länge sedan någon kunde göra mig förbannad (om man bortse Xet och dotra) Jag låter mig aldrig provoceras till ilska eller obehag annars. Det kan bara passera och gå mig förbi MEN denna helgen har jag trillat dit.

Det började med att värsta tänkbara händelse inträffade när jag kom till jobbet, det var magsjuka där och tro fan de behövde folk MEN jag tycker jag kan få reda på detta i förväg för jag har faktiskt ett val och välja VAR jag ska jobba och NÄR. Nej, detta upplyste de mig inte om och om jag nu kommer få detta så kommer den stora tentantan denna veckan gå åt helvete...Grrr.... Jag har inte ätit en munsbit på hela helgen jag jobbat och jag har dränkt mig i tvättsprit och jag har tagit pepparkorn.... Nu har jag affimerat mig fram till att jag är hur pigg som helst och någon magsjuka biter inte på mig - därmed BASTA!

Irritationsmoment 2 var att behöva arbeta med någon som inte uppenbarligen tycker att hon INTE behöver lära sig svenska språket, rätt att hon bott i Sverige i 20 år och gift med en svensk man. Det blev halt klart kommunikationsproblem då jag som redan var skräckslagen i mina våndor skulle tolka vad hon menade när hon försökte prata med mig. Långa meningar var inte frågan om och skulle man inte kunna begära det när man jobbar med människor och som man uppenbarligen behöver prata med...det lät "sitta där" då det borde varit Det är bra om du kan sätta dig där för att.... "du hämta" "du torka" *pusst och stön* "nu jag behöva äta" Hur fel är människan ute att säga "du torka" till mig....ahhhhaaa Jag vände på klacken och gick med orden gör det själv om du tycker det behövs. Nu hör ju till saken att jag alltid är väldigt effektiv när jag jobbar och jag tvättar, skurar, diskar, lagar, fixar, skrattar och pratar....så jag VET att jag gör ett bra jobb och jag föredrar inte att fika och sitta framför att prata med de äldre eller vara igång. Riktigt förbannat otrevlig blev jag och det är inte många gånger jag sätter den sidan till. Sååå jag har varit bitchig, skitförbannad och satans så otrevlig - det är verkligen inte likt mig och jag hoppas inte jag blir det igen på länge. Usch...det är hemskt när man gör saker som man egentligen inte vill eller står för. MEN å andra sidan kan jag tycka att människan borde försöka lära sig bättre svenska. Så nu har jag skrivit av mig det så nu lämnar det min kropp och det har aldrig hänt. (punkt)

Hjärtedagen....mmm det får jag nog ta i ett separat inlägg ;)

Inga kommentarer: