torsdag 12 februari 2009

Ett steg framåt

Dotter ringde och ville nu prata med sin mamma. Jag har väntat i nästan en månad på att hon skulle höra av sig om detta och äntligen kom det. Vi satte oss vid köksbordet och hon visste inte riktigt hur hon skulle börja, så jag föreslog att vi skulle skriva 10 positiva och 10 negativa saker om varandra och sedan diskutera utifrån detta. Hon tyckte det var OK och samtalet gick bra. Det blev många saker som ventilerades och här är hennes lista om mig....och vad jag ska tänka på och ändra mig...

Positiva saker:
  1. Lagar god mat
  2. Gör saker med oss fast hon egentligen inte har råd.
  3. Tänker på allas bästa. (fast det blir fel ibland)
  4. Diskar nästan alltid.
  5. Ställer alltid upp.
  6. Är nästan alltid hemma.
  7. Kan många saker.
  8. Snäll (ibland)
  9. Är duktig som studerar.
  10. Tycker det är roligt när man kommer hem.


Negativa saker:
  1. Skriker (då oftast för ingenting)
  2. Oförstående
  3. Överbeskyddande
  4. Fattig på pengar
  5. Använder svordommar
  6. Har kort stubin
  7. Tråkig att prata med - ibland
  8. Gillar inte de saker jag gör
  9. Hypokondriker (endast maginfluensa)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hypokondriker?? Maginfluensehypokondriker då?? :)
Men det var väl bra att ni möttes, att du svär och skriker, ja, ingen är väl perfekt, ehllre det än gråta och se ut som en hundvalp som 'gör mamma så ledsen', tycker jag. Lycka till!