tisdag 17 februari 2009

Kärleken går dit den vill - inte dit den borde

Jodå, han är kvar dejten. Jag har tagit det coolt och väntar att jag ska känna och visst känns det. Men det är konstigt att det inte känns mer. Han uppfyller väl det jag tänkt och önskat MEN ändå är jag inte kär, sådär så det bubblar i kroppen. Min lilla dotter har förmanat mig att "hänga kvar" för hon tycker han är OK. Hon var rolig och nästan skällde på mig för att hon tycker han är gullig som skickar blombud och har även bl a det med sig när han kommer. Det känns väl bra för henne och se att någon uppvaktar mamma. Det händer saker varje dag och det är nästan så jag blir rädd bara därför... Som tur är så bor han inte i närheten utan det tar en timme att köra och därför ringer han alltid och frågar om det går bra att komma eller föreslår han något vi ska göra. Det gör ju inte ont att bli bjuden på restaurang, bio ...

Först ingenting och sedan får man allt man tänkt sig i romantiska handlingar - men det hjälper inte. Jag är inte kär utan bara utsvulten på närhet, beröring och kärlek. Det är svårt att avstå, så därför gör jag väl inte det..... än.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Frågan är om hungern verkligen kan göra en kär. Visst kan behovet av närhet och ömhet bli intensiv... men inte ens jag känner att det skulle kunna få den där magiska känslan.

Delar f.ö. din magsjukeångest. Djupt och intensivt!!!

Anonym sa...

Kära Mr Harold. Det där med pirrande kemi är en gåta. Det är synd att inte de bästa handlingarna kan göra det där pirret eller magiska känslan som du så vackert skriver.

Magsjukeångesten och därtill försummelsen i studierna har övergått i förkylningsångest som pockar på i hals och öron. Nu kokar vatten med färsk ingefära och viklök på spisen som sedan ska drickas så hett som mjöligt så att jag kan läsa minst några timmar till...

Vet du att jag bestämt att jag inte kan få magsjuka det är väldigt skönt att inte behöva tänka mer på det. (punkt) ;)