torsdag 19 mars 2009

Vår

Den stora frågan är om jag verkligen är dum i huvudet? Det verkar som om ingenting jag läser stannar kvar. Har nu läst massor grundläggande medicin och jag minns INGENTING! Funderar på om jag tagit mig vatten över huvudet denna gången. Att jag dessutom läser tre ämne till och alla på 100% gör ju att livet blir liiiiiiite pressat. Nåväl vi får väl se på kommande tenta. Har även gjort upp studieplanen och om jag klarar det så är jag färdig i augusti och då har jag gjort praktiken också.

Att man är trött är ingen tvivel om. Tur att bästa vännen har humor. Hon ringde och skulle berätta om en händelse och när jag varit tyst en längre tid av samtalet hojtade hon och då fick hon tyngre andning med inslag av snarkning till svar - jag sov. Detta kommer jag få höra resten av mitt liv tror jag =)) Tur att hon älskar mig. Det strömmade sms från hennes vänner som kommenterat det hela......

Igår fick jag vårkänslor. Åkte ut till föräldrarna och vi satt ute och fikade i solen. En behövlig vilopaus från läsandet och jag fick vårkänslor. Gud vad skönt med lite ljus och havsluft. Krokus, pärlhyasinter och tulpanknoppar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är samma här; hjärnan är av teflon. Men jag har märkt att två läsningar får information att fastna lite bättre - åtminstone för stunden!

Och mina vårkänslor? Nej, de är frusna.