söndag 22 mars 2009

Älskar - älskar inte

Två dagar utan böcker har varit både skönt och välgörande MEN idag kom ångesten krypande redan när jag vaknade. Någon låg bredvid och det känns inte bra - inte alls bra. Jag har låtit det gå för långt igen. Jag vill inte ha någon i mitt/vårt hem, jag blir bara besvärad av närheten. Konstigt att det är så, men jag har verkligen analyserat det fram och tillbaka idag och så ÄR det. Jag borde slutat för länge sedan men det är svårt att säga nej till någon som vill väl och som dessutom ger mig allt det där jag egentligen skriker efter i hjärtat.... Är vi komplicerade? Japp, jag är det med all säkerhet.

Fredagen var jätterolig och jag fick t o m stora dottern på After Work. Hon gick dock hem tidigare medans mamman fortsatte med en trevlig hopplock av sociala glada människor till nytt ställe. Var dock hemma ganska tidigt, då kvällen började tidigt. Så skulle det alltid vara för på lördagen var jag vaken redan vid 7-tiden.

Ett underbart väder och jag fick med mig dotter och väninna ut i solen på promenad om än bara för en timme. Det är så otroligt skönt med ljuset. Jag känner hur mycket piggare jag blir och vad jag längtat. Snart är jag morgonpigg igen när solen och jag är uppe tidigt och man kan gå ut tidigt och gå och bara känna välbefinnande - jag längtar. Jag längtar så det värker efter något annat som jag MÅSTE släppa.

Jag har dåligt samvete och idag försökte jag verkligen göra klart för honom brevid att det inte är någon mening.... Han är nöjd med hur lite som helst bara han får vara nära ibland.... Vill inte såra, vill inte göra honom illa, vill inte ha situationen, vill inte...vill inte.....så nu måste jag sätta ner foten och vara tydlig. Han fick dock åka hem på förmiddagen och sedan tog det inte lång stund förren jag hade fikande vänner här med glada tillrop...

Nästa helg är jag själv och ska ta vara på varje minut. Ska inte åka någonstans, ska njuta med mig själv och hoppas våren vill vara med mig. Jag ska ha egentid och jag ska gå ut och gå om jag vaknar med solen. Tankar ska rensas och energi ska lagras....Jag älskar vårsolen!

Inga kommentarer: