torsdag 12 mars 2009

Upplysningens tid....

Jaha, blev lite förvånad idag. Pratade med dejten och han berättade om ett möte där han i meningen fick fram att han är särbor. Min hjärna gick i spinn, men jag sa inget. Jag är ju nämligen singel - jag är absolut inte särbor. MEN vi lever ju i samma verklighet och det gör ju inte mig något om han anser sig som särbor, det förändrar ju inget. Det är ju bara olika sätt att se på det hela. Men visst, kan det bli liiiite konstigt om han nu kommer på att jag är singel =))

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns tydligen mer än en variant på soppan. Två på det receptet jag fick, men ännu fler varianter på nätet.

Här är det som jag fick:

Alternativ 1:

8 stora lökar

3 burkar tomater

½ stort vitkålshuvud

2 gröna paprikor

8 morötter

1 kg rotselleri

Alternativ 2: (den vi lagade)

1 vitkålshuvud

6 gula lökar

4 morötter

1 stjälk selleri

2 burkar krossade tomater (vi tog 3 tetra med chillismak)

3 buljongtärningar

2 gröna paprikor

Skär grönsakerna i mindre bitar. Ner med allt i en STOR gryta och fyll upp med vatten så det täcker. Låt koka ca 1 h. Tillsätt kryddor efter eget behag.

Sen står det: "När du känner dig hungrig kan du äta hur mycket du vill av soppan. Den bildar inga kalorier. Desto mer du äter av den ju smalare blir du".

Och sen ska man följa ett litet schema i 7 dagar.

Dag 1: Ät olika frukter. Alla sorter utom banan. Ät hur mycket soppa du vill. Kalorihalten är så låg att om du håller dig till receptet kan du gå ner 1350g om dagen

Dag 2: Ät olika slags grönsaker, hur mycket du vill. Råa eller kokta. Undvik ärtor, bönor och säd. Ät så mycket soppa du vill

Dag 3: Ät frukter och grönsaker, alla sorter utom banan och potatis. Så mycket soppa du vill.

Dag 4: Är 5-8 bananer och drick 5-8 glas minimjölk. Så mycket soppa du vill

Dag 5: Ät 6 tomater och ca 280 - 340 g nötkött, 8 glas vatten (minst) för att jämna ut syrabalansen. Så mycket soppa du vill.

Dag 6: Ät nötkött och grönsaker, så mycket du vill. Så mycket soppa du vill också.

Dag 7: Ät och drick, mörkt ris, grönsaker, fruktsaft (utan socker), te eller kaffe under hela dagen. Så mycket soppa du vill.

Följer man detta lovas det att man ska gå ner 4-7 kilo per vecka och må bra.

Ätes som singel... =D

Anonym sa...

Tack, tack....jag får väl ut och handla ikväll och koka så man kan börja i morgon....

Soppmor =)

Anonym sa...

Det var nog denna soppa som jag gjort förut...med lite kött/räkor i också.

Fettförbrännings- soppa
2 knippor salladslök eller 1 stor lök eller 1 purjolök – finhackat
1 medelstort blomkålshuvud i buketter (ta med bladen), eller 1 stor broccolikvist i buketter
125 g hackad spenat eller 1/2 litet hackat vitkålshuvud
1 stor röd, grön eller gul paprika, urkärnad och hackad
6–8 hackade selleristjälkar
2–3 tunt skivade stora morötter
Eventuellt 1–2 tsk krossade spiskumminfrön
Eventuellt 1–2 tsk krossade korianderfrön
1 portion hemlagad kyckling- eller grönsaksbuljong (se separat recept)
4–5 stora, mogna hackade tomater eller 400 gram konserverade hela tomater
Saften av 1/2 citron eller 1 lime
En liten näve korianderblad eller slätbladig persilja, grovhackad
Eventuellt 2 finhackade eller krossade vitlöksklyftor
Eventuellt 1/4–1/2 tsk cayennepeppar

Anonym sa...

Skiljsbo är också ytterligare en variant, fast då får man inte vara så upptriggad att man riskerar slå ihjäl varandra...

;-)

Woman soup sa...

Mr Harold, jag har nog fan varit skiljsbo för tanken om att slå ihjäl har anlänt många gånger....