tisdag 10 mars 2009

Livet är ett äventyr

Min blogg har utvecklat sig en klagoblogg, men det får väl vara så för jag skriver ju för att lätta det som maler eller som ska lämna huvudet och jag tycker det är skönt att skriva av mig - det hjälper.

På tal om hjälper så är jag måttligt road över att hjälpa andra i deras liv. Jag förstår bara inte hur en del bara bestämmer sig för att vara nöjda med något som inte fungerar. I helgen så var jag bollplank igen till någon som fått tummarna loss och som beställt tid pga att vi pratat men jag blir så beklämd över att denne inte ha den energin själv. Är det omöjligt för en del att prata eller bara ta tag i problemet? Tydligen. Det var inte en liten sak heller utan jag tror detta har påverkat hela dennes liv i sådär 30 år. Hur är det möjligt? Så kommer jag och bara ångar på och förminskar det hela till ett telefonsamtal. Igår kväll fick jag en otroligt nöjd och härligt sprudlande glatt telefonsamtal och det är klart att det var roligt att höra, men hur svårt kan det vara?
Helgen...pjuuuh...Internationella kvinnodagen försvann och jag får erkänna att jag inte ägnade den en tanke....sent på kvällen när jag gick igenom nättidningarna och fann att det inte stod många spaltmillimeter om just dagen till ära. Jag tycker dagen behövs och jag vill gärna uppmärksamma den. Förut har det alltid arrangerats evenemang i samband med dagen och det har varit trevligt och roligt att besöka. Denna dagen vill man ju lyfta fram just duktiga kvinnor - det finns ju massa och jag kan inte välja just nu men någon som berörde mig mycket och som fick mig att rysa var Vilken härlig kvinna!!!!!!!!!!!! Jag hoppas att hon tar hem hela skiten. Det är så härligt att se när sann glädje spritter och hon har så mycket att ge i sin musik.


Vad man skulle vilja vara utan om man fick bestämma skulle nog vara (botox) och massa andra saker som fördummar kvinnor och som vi ställer upp på att utföra för att finnas. Något jämställt samhälle lever vi INTE i och det är ju bara att titta på EUparlamentet för att se hur få kvinnor det är där. Det kommer ta tid.... MEN Soppan gör så gott hon kan för att inte hamna i några fällor MEN då gäller det att hela tiden stå upp för sin åsikt och det kan ibland kännas tröstlöst. Helst med dagens unga som "tror" att vi är jämställda. Nog om detta......Jag beundrar många kvinnor och vill ha förebilder och jag vill att mina döttrar ska vara klarsynta... "Ta inte skit" är en bra uppmaning =))

En oro som är hur stor som helst men som fått stora dottern och mig närmare igen är att hon ligger på sjukhus och soppmor sitter där hela dagarna. Kan inte få ur mig mer för oron är för stor för att hantera just nu och jag är på väg dit igen.....

Inga kommentarer: