lördag 15 november 2008

Tusen strålande solar


Åhhh nu är det över och sista sidan läst i denna underbara bok som har hållit mig fängslad i två dagar, då jag nästan sträckläst den. Ja, jag kan inte läsa ett kapitel i taget utan har jag börjat på en bra bok vill jag läsa vidare och denna trollband mig verkligen och berörde mig mycket. Storgrät i vissa partier och det är härligt när man hittar sådana böcker tycker jag - som berör.
En bok som upprör känslor i en. En berättelse som gör en vansinnig och som berör på djupet i hjärtat över värme, kärlek och vänskap. Det som gör en vansinnig och tacksam samtidigt, är att man inte är född i något muslimskt talibanland med allt vad det innebär. Vi behöver läsa om dessa kvinnor vars liv är männens.
Att jag är emot beslöjade kvinnor i dagens Sverige. De må vara så frimodiga de vill och besluta sig för att de inte är styrda utan bär dem av egen vilja MEN jag tycker det är förtryck och vansinne - idiotiskt till och med.

Inga kommentarer: