torsdag 20 november 2008

Censurerad...igen

Det är konstigt med de små lokaltidningarna vad de tar sig friheter till censur. Vanligtvis ögnar man ju bara igenom blaskan BLT, både på jobbet och här på nätet. Idag var det något som irriterade mig och eftersom man kunde kommentera, så gjorde jag det.

Vad händer? De censurerade min kommentar!!!! Den var saklig, men tydligen för känslig för att visas. Inte konstigt att ingenting blir ändrat på, då läsarna inte får lämna sina synpunkter. De väljer tydligen ut vilka som faller dem i smaken.

Eller kan det ju vara så att de följer upp just det jag skrev och tar det som en fortsatt artikel? Det skulle glädja mig i så fall för visst kunne det bli lite fart i Kommunhuset.

2 kommentarer:

hondjuret sa...

Ibland tar det ganska lång tid innan kommentarer/insändare kommer in. Det k a n ju bero på att de först vill låta någon i andra änden komma till tals också, så publicerar de kommentaren och svaret på samma gång. Så var det för ett tag sedan när maken skrev en insändare till vår tidning. Vi var också sura att den inte kom in, men plötsligt var den där ändå, med svar från dem han hade "klagat" på...

Woman soup sa...

Hondjuret

Nu har det gått X antal dagar och jag tror inte det kommer hända något.