tisdag 25 november 2008

Go sängvärme

Vilken härlig morgon, vilken härlig start på en absolut ledig dag. Klockan ringde dock vid 6-tiden och lilla dottern gick upp. Hon tassade in till mig och frågade om jag inte skulle göra frukost? Kan du göra en macka själv, blev mitt halvsovande svar? (har lite dåligt samvete) Visst, och så fick jag en puss och jag vände mig om och bara njöt av att få stanna kvar i den goa sängvärmen - naken under både täcke, överkast och filt.

Efter någon timme så var jag tvungen att gå upp i alla fall och väl uppe så kände jag att detta kommer bli en härlig dag. Nu har jag suttit och druckit kaffe och läst tidningen. Musiken strömmar och jag kan lyssna på vad JAG vill.

Pengar finns på kontot, så idag måste det handlas diverse så att vi kan fungera igen. Det är inte klokt vad en uppklippt tandkrämstub kan vara länge. Mitt nikotinberoende har dragits ner med råge och jag ska försöka hålla det där eller minska mer.

Först ska jag putsa fönsterna, så att vi kan hänga upp vår nya stjärna. Vet inte hur många fönster jag putsat under de senaste veckorna och nu finns det ett litet motstånd när det gäller mina egna, något fel måste det ju allt var på mig?

Ska överraska dottern med att köpa en ny innebandyklubba, som hon velat ha länge och som hon verkligen behöver. Jag vet hon kommer bli överlycklig och jag också =D

Nu ska jag putsa....fönster!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Suck, någon ledig dag är det inte för mig, men den känns ändå rätt så okej för att vara en arbetsdag. Inte för att jag direkt älskar snön, men det är lättare att få den euforiska julkänslan när det är vitt ute. Sedan var det julhandeln; den tror jag att jag hoppar över. Det går inte att hitta meningsfulla saker att ge bort eftersom alla har "allt". Men eftersom vi lever i en stressad tid så känns det som att det bästa man kan ge bort är närvaro...

Woman soup sa...

Närvaro.... det tilltalar*s*

Jag gillar inte heller julhandeln utan brukar ha koll på före vad jag ska köpa och sedan sker inköpen på några timmar.

Nu...ska jag nog börja med fönsterna iaf...