onsdag 19 november 2008

Njutningsfullt

Idag är jag besviken på mig själv. Det undermedvetna spelar ett spratt. Jag har ju bestämt mig för att mina tankar inte ska handla om just "honom". Ändå drömmer jag vackra, sköna och minst sagt lustfylld dröm om just honom. Det är just känslan då man vaknar som är så hemsk. Man har lurat sig själv och till vilken nytta? Hade det bara varit en dröm och man kunnat lämna det där så hade det ju varit OK men det påverkar mig och mina tankar kommer minnas. Varför gör jag så, blir så jävla trött på mig själv.

En dag före pengar och kylskåpet är nästan tomt. Det blir typ pannkakor ikväll eller ris och köttbullar. Den lilla sa försynt att hon INTE vill ha kyckling idag också. Håller med henne. Kyckling är nog det kött jag tillagar mest. Kycklingfilé kan man ju göra så mycket både lite starkare rätter och husmanskost. Dillkött gjort på kycklingfilé är dock en favorit hos dem. Kycklingklubbor och vingar är också något som alltid finns tillgängligt och snabblagat.

Nu är det klart och jag ska börja läsa. Dock kunde man inte jobba samtidigt tyckte de, men det ska jag göra och antagligen får jag en tuff tid framför mig. Allt går ju om man bara vet ett mål och att tiden inte är längre än ett år.

Stora dottern har nu bott hos pappan i en vecka och det känns bra. Hoppas hon får mycket kärlek av honom. Jag saknar inte henne utan det känns bara lugnt och skönt här hemma. Tänk att jag kan skriva så? Men det är verkligen ohållbart att ha det som vi hade det med alla dessa bråk. Att man nästan få ont i magen över att öppna dörren och inte veta vad hon ska hitta på idag? Vilka gränser hon ska tänja på, vad hon idag ska kalla mig, hur hon ska frigöra sig genom att vrida om knivarna i hjärtat. Jag behövde verkligen paus från henne och jag hoppas att hon kommer hem snart och inte behöver strida mot mig längre utan att vi kan ha det mysigt igen. Jag älskar ju henne kravlöst, men jag avskyr hennes handlingar såsom de varit på senaste tiden.

Snart ska jag iväg och jobba och jag har bara en dag kvar sedan har jag egentligen jobbat färdigt för denna månaden men hoppas på många timmar så jag får lite extra pengar, det lär behövas framöver.

Inga kommentarer: