onsdag 12 november 2008

Då var det klippt igen...

Det kan tydligen inte vara lugt läge här. Nu frågar jag dig Soppläsare om man kan läsa sina barns loggfiler NÄR de varit inne på min anvädare och skrivit?

Jag läste och fick veta mer än jag ville kan jag säga. Men efter att ha ringt pappan och förhört mig om man verkligen kan konfrontera henne angående informationen eller om det är privat? Men å andra sidan så kan inte en 16-åring få vara privat om hon inte följer reglerna. Men vad fan, en del hoppade jag över medans andra saker kan jag bara inte blunda för och det gäller hur hon delat ut sitt telefonnummer och bilder på sig själv och av språket att dömma så undrar jag om det är min dotter och vad jag förmedlat under uppväxtåren? Måste man göra uppror på alla plan?

Nu visar det sig att när jag jobbade natt i helgen så har hon hittat en kille som är över 20 år i samma trapphus, som hon varit hos på fest och jag behöver ju inte säga att han ligger risigt till om det upprepar sig.

Att hon både får spela rollspel och använda sig av nätet är OK men hon har ju inte förståndet och jag trode hon fått en läxa när hon bestämt träff med en tjej i Göteborg som visade sig vara en pedofil som inte dök upp eftersom jag tvingade pappan att följa med. Efter det lovade hon att vara mer försiktig.

Åhhh vad jag är trött på att vara mamma till tonåringar. Aldrig i livet kunde jag tänka mig att det skulle vara så här. Jag har alltid varit öppen och vi har pratat, diskuterat om allt och jag tänkte det skulle avdramatisera och att mina barn skulle kunna prata med mig om allt. FEL det är nog så att jag får äta upp det genom att det ska till andra saker att revoltera mot och att frigöra sig från mig. Jag kan ju gärna inte ändra på det nu eller jag vet i fan hur jag ska agera... Jag bör nog gå och prata med någon innan jag blir knäckt.

Inga kommentarer: