tisdag 11 november 2008

Drenerad på energi

Att det ska vara så svårt att inte bli drenerad på enerigi. Man vet ju oftast vilka man ska hålla sig undan för, men ändå händer det. Jag har varit så glad de senaste veckorna och energin har fyllts på, men igår gick proppen ur OCH jag visste det före jag ringde dem - Försäkringskassan.

Jag blev av med mitt bostadsbidrag pga att pappan inte skrivit på i tid. Efter 7 år så berör hans handlingar mig och då även ekonomiskt. (bara detta gör mig vansinnig) Jag tänkte att jag struntar i bostadsbidrag för att slippa krånglet med FK och så gjorde jag MEN då fick jag ett brev om återbetalning OCH det tänker jag inte gå med på utan nu MÅSTE jag rätta till allt och detta gjorde att jag fick sitta i telefonkö och bli kopplad hit och dit 5 gånger igår. Det var stista dagen för att komma med synpunkter och de saknade jag INTE. Att jag ringt två veckor före och blivit lovad ett brev som ännu inte har kommit var helt normal postgång blev jag upplyst *big suck*

Det slutade med att jag fick lämna mina synpunkter OCH jag skulle bli uppringd (man kan ju undra när detta sker) Att dra hela historien en gång till gör mig så jävla trött. Detta gör att jag skulle vilja slå Xet sönder och samman när han bara rycker på axlarna och säger det är mänskligt att glömma och att det inte är så farligt. Satan vad jag hatar att behöva ha med honom att göra!!!! Jag har förlorat bostadsbidraget på ca 8 tusen kronor OCH behöver nu bevisa för FK att jag inte ska betala tillbaka ca 5 tusen kronor också. Jag hatar dem och jag hatar att ha bidrag - jag vill ha en riktig lön så jag slipper bidrag - jag avskyr dem!

Inga kommentarer: