onsdag 26 november 2008

När munnen pratar för fort...




Det händer, ofta får jag väl säga att munnen pratar fortare än hjärnan tänker....

Sist var det när jag jobbade kvällen och det var en som slutade samtidigt som mig sa att hon var tvungen att gå lite tidigare för hon skulle med bussen. "Men du bor väl i stan? Du kan åka med mig" Ahhhhhhhhhhhhhh........ hjärnan hann ikapp och denna människa utstrålar pedanteri.

Vi är olika och jag har det väl ganska städat och rent hemma MEN min bil!!!!!! Där råder kaos och det är ingen som vill ta ansvar för att hålla bilen ren och fin - inte jag heller. I bilen kan det ligga allt från tomma snusdosor, reklam och idrottsgrejor..... Vi brukar ta ett ryck när vi är hos mina föräldrar men det var längesedan nu....

Tänkte att jag kunde hinna före henne ut så jag i alla fall kunde ta bort det som låg på golvet så hon kunde sätta fötterna på mattan MEN det hann jag naturligtvis inte. Jag blir så jävla trött på mig själv när jag hör hur jag ursäktar mig, har man det så så får man ju stå för att man är en slarver vad det gäller bilen i alla fall =D

Nu är den dock städad och jag skiter väl i vad hon tänkte för hon var säkert glad över att få komma hem tidigare eller inte....

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon!
Min mamma brukade alltid säga "Tyst min mun får du socker" ibland så har man förmåga att säga lite mer än vad man tänkt....

Hoppas allt är bra med dig och att du får en bra dag!!
Häxkramar

Anonym sa...

Jag har givit dig en award hos mig, kolla JenJen-länken.. :)