onsdag 30 september 2009

Ibland blir man förvånad över sig själv

Tänk att jag äntligen tog mig i kragen och lämnade in mina stövlar för klackning. Inte lätt att komma ihåg om man är som mig. Har nog inte klackat några skor på minst 10 år om inte längre tillbaka. Konstigt, men det hänger väl ihop med slit-och-slängsamhället eller som är mer troligt är att jag haft mina skor i snart 15 år eller vad det nu är - jag är ju inte klok!!! Men köper man riktiga skor så håller de ju. Jag är nog så att jag har en del skor som håller och andra slänger jag när de inte håller.

Mina nya fina superfina stövlar för gudbevars (2500 kr) är inte använda än men snart. Har gått med dem hemma så jag kan ta dem utan problem en kväll eller så om jag ska gå ur.

Men vart tog alla skomakare vägen? Herregud, i Karlskrona finns bara en skomakare vad jag kunde hitta. Fick en liten flashback när man kom in och såg hyllorna fyllda av skor och det luktade läder och skokräm. När jag var liten fanns det en skomakare i samma kvarter som jag bodde och vi var ofta där inne och hälsade på. Vi fick även springa och lämna skor som var färdiga och fick väl en 25 öring eller så. Sedan gick man raka vägen in till kiosken som låg bredvid och valde ut väl valda godisbitar. Nåja....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väntar fortfarande på att få veta hur sexiga dom där nya stövlarna är. :-)

/PP

Peter Harold sa...

Tack för tidsresan! :-) Fick även jag en flashback av den här beskrivningen. Jag undrar om skor rent generellt blivit sämre eftersom vi inte ser någon lön i att klacka om?